FILÒSOFS
- PLATÓ (s.v a.C): Els nens utilitzaven eines per a jugar, per preparar-se per la vida adulta i per exercitar-les en les seves futures professions.
- ARISTÒTIL (s.V a.C): Deixeble de Plató afirmant que els nenes utilitzaven eines per a jugar i així poder preparar-se per a la vida adulta, exercitant les seves futures professions encara que afegeix que el joc té un caràcter medicinal, ja que se n’obté relaxació.
- QUINTILIÀ (s.I): Es tracta del primer autor que considera el joc com un element motivador on el procés educatiu es resol com una cosa de joc.
- SCHILLER (s.XVIII): Teoria de la potència supèrfula diu que ens sobra energia i la consumim amb el joc.
- SPENCER (s.XIX): Teoria de l'energia sobrant, és a dir, ens sobra energia i la consumim jugant.
- H. LAZARUS (s.XIX): Teoria de relaxació, com el seu nom indica juguem per agafar energia i relaxar-nos.
- S. HALL (s.XIX-XX): Teoria dela recapitulació, aquesta diu que quan juguem, estem reproduïnt el que feien els nostres avantpassats.
- K. GROSS (s.XIX-XX): Teoria del pre-exercici en la que juguem i practiquem activitats que ens faran falta el dia de demà, és a dir, en la vida adulta.
- BUYTENADIJK (s.XX): Teoria general del joc, es basa en que el joc no serveix per res. Exemple: no és més llest un nen que juga, que un nen que no juga.
- CLAPERÈDE (s.XX): Teoria de la ficció, és a dir, la conducta real es converteix en joc a partir de la ficció.
- VYGOSTKI (s.XX): Teoria socialitzadora que afirma que els petits detalls de la vida els aprenem jugant, observant com ho fan els altres i imitant-los, per aquest motiu parla de la Zona de Desenvolupament Pròxim (ZDP)
- ZDP: La distancia que l’infant ha de recórrer entre el que sap i el que pot aprendre si el medi li proporciona els recursos necessaris.
- PIAGET (s. XX): Teoria de l'evolució, la qual diu que el nen té unes etapes evolutives, i segons com vagin creixent, els jocs són diferents.
Quadre sobre el pensament de Piaget:
EDAT
|
ESTADI DE DESENVOLUPAMENT
|
TIPUS DE JOCS
|
0-2 anys
|
Sensoriomotriu
|
Funcional / construcció
|
2-6 anys
|
Preoperacional
|
Simbòlic / construcció
|
6-12 anys
|
Operacional concret
|
Reglat / construcció
|
+ 12 anys
|
Operacional formal
|
Reglat / construcció
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario