jueves, 11 de diciembre de 2014

JOCS

Anem amb moto
Explicació:
L'organitzador ha de seure a terra i els nens es van posant darrere, com si fossin en una enorme moto. El pilot va donant indicacions en veu alta, com ara "a la dreta, a l'esquerre.." i la moto va fent les indicacions que escolta.

Objectius:
  • Incrementar la socialització
  • Desenvolupar la psicomotricitat
  • Coordinar els moviments del cos
  • Seguir les directrius del professor
  • Ajudar a desenvolupar la lateralització
Variants:
  • Reproduir un circuit
  • Fer-lo amb anglès

ABC, en anglès

Explicació:
Fem tres grups A,B, C. I anem donant indicacions del que ha de fer cada membre del grup. Per exemple, una persona de cada grup ha de tocar la taula, doncs direm "touch the table". Així podem treballar el tocar, dibuixar, sentir...


Objectius:
  • Saber reconèixer objectes, colors i números
  • Treballar la motricitat gruixuda
  • Aprendre a relacionar-se amb els altres
  • Desenvolupar el llenguatge quotidià
  • Orientar-se en l’espai

Material: objectes de la classe

Variants:
  • Realitzar-lo en català
  • Dibuixar animals
  • Treballar els sentits

L'armari amb rodes

Explicació:
Escollim algunes peces de roba (dues de cada, és a dir, 2 gorros o 2 bañadors...) segons l'edat, l'estació de l'any en que ens trobem i el què volem treballar i fem dos equips. Li donem les peces de roba al primer de la fila de cada equip i s'ha de vestir i desvestir tot sol, així succesivament fins a l'últim de la fila, el que arribi primer guanya. Cal afegir que fins que la persona a qui li toca vestir-se ha de tenir tota les peces de roba ell i quan hagi de desvestir-se no pot passar res al company fins que no està totalment sense cap peça de roba.

Objectius:
  • Fer interactuar uns amb altres
  • Aprendre a vestir-nos i desvestir-nos
  • Aprendre les parts del cos
  • Treballar en equip
  • Treballar la coordinació mà-ull

Material: diferents peces de roba

Variants:
  • Segons l'estació de l'any, edat
  • Vestir a l'altre

Fem figures


Consisteix en fer grups de quatre i anar fent figures de diferents temàtiques per exemple animals, joguines, paraules, coses quotidianes... Seguidament exposem la nostra figura als companys i ells l'han d'esbrinar.


El túnel de rentat


El joc consisteix en fer dues fileres i quatre voluntaris fan de cotxes i han de pasar pel tunel que el formen les persones que estàn posades en fila. A continuació, la primera parella fa com si poses aïgua, la segona parella posa el sabó, la tercera parella renta les rodes, les següents dos parelles fan de corrons i l'última parella fa que aixuga el cotxe.

La màquina d'escriure

El joc consisteix en fer una filera i anar fent com que escrius en una màquina d'escriure. És fa al ritme de la música, és a dir, si la música va lenta escriurem lentament, en canvi si la melodia sona rapida teclejarem rapidament. A més, a la mateixa interpretació hi ha "clins" que haurem de parar d'escriure i fer com que pasem de linia.
 
 
 

Juga i aprén

A continuació us facilito un recurs online on hi ha una gran quantitat de jocs detallatas amb objectius, desenvolupament, materials...

 
https://sites.google.com/site/juegosyaprendo/tecnicas/comunicacion/con-las-manos-en-la-masa

La mosca

La mosca es un juego el cual nos permite relajarnos en grupo, aunque también nos permite jugar con un participante. Además de aprender a jugar con la voz (fuerte, medio, flojo). Consiste en coger un objeto pequeño cualquiera, e ir subiéndolo y bajándolo. Los participantes deberán ir subiendo o bajando el volumen de voz (diciendo una vocal elegida por los participantes) conforme la mosca suba o baje, es decir, si la mosca está encima de la mesa prácticamente no escuchará nada mientras que si la mosca está arriba llegaremos a gritar.

MATERIAL: Cualquier objeto pequeño

El joc de les cadires

El juego de las sillas es un juego donde es recomendable jugar un mínimo de 4 personas. Consisten en poner en circulo el mísmo número de sillas que jugadoras menos uno, se decir si Jugamos 4 personas pondremos 3 sillas.

A continuación, nos pondremos todos alrededor de las sillas y iremos dando vueltas al ritmo de la música cuando ésta sea parada por la educadora o monitora. Los participantes tendrán que sentarse lo más rápido posible ya que lo que se quede sin silla, será eliminado.

MATERIAL: Sillas, Música

No hay comentarios:

Publicar un comentario